Kroppsprotest

åå jag är helt slut i kroppen....
Gick upp kl 04 i fredags för att åka till Ullared.. Och gentleman som han är min karl så sov han hela vägen till gbg och jag körde:) Sen efter frukost på donkan så fick jag vila lite innan vi påbörjade shoppingen..
Vi hittade massa roliga saker och fyllde bilen så gott det gick med grejer till huset och massor med tvättmedel, shampoo osv, sånt man brukar köpa på ullared. Försökte öven köpa med mig lite babygrejer. Första gången jag köpte någon babysak och jag kände mig helt totalt LOST! Har ingen aning om vad man behöver eller vad man ska ha. Måste nog läsa på lite å höra mig för. Men man lär sig nog allt för som... Finns ju så himla mkt saker.
Efter massa timmar och ömma fötter åkte vi vidare emot Onsala till Fredriks syster med familj och tillbringade natten där, trevligt.

Idag har vi försökt fortsätta i huset med alla nya grejer och fortsätta pricka av våran lista med saker som ska fixas. Har hållt på hela dagen och nu är jag helt slut!!
Och jag blir lite rädd för mig själv när jag håller på å bli en riktig husmor. Jag har tvättat, satt upp gardin, SYTT gardiner, bäddat rent sängar osv osv. Medans karln har varit i garaget, å skruvat upp lampor och såna grejer.
sen när blev det så uppdelat? Blir det så automatiskt när man får hus eller när man ska ha barn? När man helt enkelt blir vuxen så ramlar man in i sina "mans- och kvinnouppgifter"? Usch jag tycker inte alls om det :P :)

Men efter en fullspäckad helg så sa faktiskt till slut kroppen ifrån. Man känner att man inte riktigt är fitforfight som vanligt alltså så nu blir det inte många knop till idag. en dusch och soffan och sen vem kan slå filip och fredrik får avsluta min söndag.
Karl kan dock fortsätta fixa en stund till medans jag och magen lägger oss å myser.. :)

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :