Bråk bråk bråk

Efter att Mathias kom hem från dagis idag så har han bråkat i stort sett hela tiden. Han är fortfarande vaken och bråkat fortfarande. 
Varför tar det inte slut vissa dagar? Herregud, att vara mamma är sååå tålamodsprövande!!
Annars har dagen varit bra!
Ia har varit här hela dagen. Först med Loke när de stora va på dagis å sen kom dom hit igen en snabbis efter dagishämtningen med innan jag skulle dra å träna!
Matte bråka mest som sagt, men små glimtar av lek å bra bus blev d iaf:)

Sen träna jag combat, första gången jag gjorde det å d va kul, men svårt. Vi får se om d blir fler gånger 😜

Fick en kommentar om omega3 som jag kör på Lovisa.
Bakgrunden till att jag ens testar det är att jag i ren desperation googlat mig igenom hela internet på tips och idéer om barns sömn och halkade in på massa forum om just detta.
Många har testat och vissa har d funkat för, andra märker ingen skillnad, men jag va villig å testa allt.
Jag rådfråga läkarna angående detta först och dom hade aldrig hört om detta innan så dom kunde inte rekommendera det pga att det inte finns nån forskning på det, men att ge det skulle inte va nån fara, så testa sa dom!
Anledningen att jag frågade är att omega3 dropparna är från 1 år enligt flaskan, så för äldre barn är det ju bara köra på, bara bra grejer i ju.
Varför det skulle ge nån effekt på barns sömn vet ingen men för oss funkade det uppenbarligen. Sömnen är extremt mkt bättre och hon är en mkt nöjdare unge på dagarna.
De droppar jag använde är EskimoKids från Apoteket!
Så det är absolut värt å testa, funkar kanske inte för alla, men för oss har det varit räddningen!!

Nu måste jag se till att Matte somnar!
Puss på er


KOMMENTARER


Sofia

Tack för inlägget.
Varför jag frågar är för att jag själv äter nåt som heter Efalex (finns även till barn). Jag har Aspergers Syndrom (i en ganska liten form).

Har man det eller autism/adhd m.m så producerar man inte "de viktiga oljorna" som hjärnan behöver och får ett underskott hela tiden. Vilket gör att man får problem såsom sömn, svårigheter i skolan osv.

Nu säger inte jag att din dotter skulle ha nån bokstavs kombination, man kan ju ha underskott i alla fall.

Med Efalex orkar jag med mer, sömnen blir bättre och jag är gladare.

Ville bara förklara varför jag ställde frågan :)

2013-11-01 // 10:30:08
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :