Min lilla grabb

Dagens planer vi hade idag fick ställas in då matte klagade både igår och imorse över att han hade ont i snoppen och inte ville kissa.
Misstänkte urinvägsinfektion så ringde barnavd och fick komma dit. Skulle ta med ett kissprov dit, och det va inte det enklaste att fixa med en kille som inte alls ville kissa, speciellt inte i en burk.
Men jg fixade det. Tejpade fast plastfolie under hans toasits, satte han där med en mugg saft, spolade vatten å mutade med glass, å d funka tillslut:) att sen få bort foliet utan att spilla va svårare men d gick d me😜
Farmor va snäll å kom hit å va me Lovisa så jag slapp dra med henne dit.
Provet visade inget konstigt iaf men han e svullen å röd så fick bara rådet om lite salva.
Men d hjälpte inte så mkt, han fortsatte klaga över ont i snoppen.
När F kom hem så skulle Matte å jag göra någonting själva. Å va gjorde vi då?! Åkte buss såklart😝
Buss in till stan, lekte lekpark och fikade

Men han fortsatte klaga över ont och jag fick bära runt på han och i bussen hem stod han upp hela tiden för d gjorde ont och sitta, stackare!
Väl hemma hade han riktigt ont, gick med benen brett isär och grät å gnällde å ville inte göra någonting. Såå synd om han alltså. Han e helt svullen, dubbla storleken ungefär:(
Han fick en Ipren iaf och det verkade lindra iaf så han kunde leka lite, äta å nu somna. Hoppas han inte vaknar med ont inatt.
Fredrik är på hockey å båda barnen sover nu.
Hoppas på en lugn kväll och natt i min ensamhet och hoppas att lilla snorren är liten imorrn igen så han slipper ha ont.


KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :