När musten går ut en...

Ja det händer mig allt för ofta just nu. Att jag bara vill bryta ihop å gråta en skvätt, ja ni har liksom läst det förr.
Men när man timme efter timme, kväll efter kväll kämpar för å få liiiite tid för sig själv för å ladda batterierna inför natten, eller bara få plocka iordning på hemmet utan en unge på armen, få nånting gjort överhuvudtaget, men helt utan resultat, ja då vill man bara ge upp!
Många gånger undrar jag va jag gett mig in på! Jag som ändå tycker att jag är en stark person bryter som sagt ihop var och varannan kväll.
Kärleken till barnen är det inget fel på alls, dom är självklart det absolut bästa som hänt mig å bla bla bla, ni vet den där visan om hur underbara barn är.
När Mathias dessutom bråkar sönder mitt huvud på dagens blir det värre. Vi hade besök förut, å han beter sig illa som vanligt just nu emot andra barn å slåss å puttar å har sig så man bara får bråka med han, såååå tråkigt! När hälften av barnen skriker av ilska å hälften för att dom är rädda så känns d som om huvudet ska sprängas.
Att gå å lägga sig varje kväll med motiveringen att det är ingen idé jag är vaken - den suger...


KOMMENTARER


Carro

Fast om du tänker tillbaka på första tiden med matte så va de lite samma sak. Dina barn verkar inte riktigt vilja vara änglar dom första månaderna men du får tillbaka så mycket mer sen istället.
Det kommer bli bättre vet du , de blir de alltid. Vännen , om jag kunde så skulle jag mer än gärna ta Lovisa en förmiddag så du får sova , städa , träna eller bara göra va fan du vill men min sits är inte heller så grejt just nu.
Du är inte dålig för att du gnäller och det handlar aldrig om att man saknar kärlek till sina barn utan de är en prövning och de finns ingen normal mamma som inte har känt eller upplevt det du upplever nu , jag upplever de nångång varje dag med Freja redan nu och då är de bara EN ! Haha. Så ja , jag håller med dig. Vad har vi gett oss in på ? xD vi får ta en dag i taget nu gumman och peppa varandra så gott det går. Vi KAN och vi ÄR BRA ! Love you <3

Svar: Tack snälla kära du!❤
Challe

2013-05-29 // 23:58:58
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :