Ont i hjärtat

Visst blev det bebis.
Stort grattis Marlén till din fantastisk fina flicka!
Tyvärr har jag haft en dålig dag, inte pga barnen alls utan pga mina egna känslor.
När vänner och folk runt omkring mig får barn blir jag ofta låg, tårögd och deppig. Självklart blir jag glad också men det är andra känslor som är starkare, tyvärr! Det är ju inte så jag vill känna, jag vill ju bara känna lycka!
Känslan jag får är antagligen nån form av avundsjuka, att ni får uppleva och vara med om det som jag alltid drömt om!
Det handlar inte alls om att jag missunnar er nånting utan bara att jag själv är så himla ledsen över att mina förlossningar inte alls blev som jag tänkt mig!
Jag vet att det egentligen inte är någonting att älta eftersom det är som det är, men detta är ingenting jag väljer att känna, det gör bara så ont i mig!
Jag vet inte hur jag ska komma över det riktigt, hur jag ska kunna känna enbart lycka. Jag kan inte ens se förlossningsprogram på tv längre utan att det hugger i magen på mig.
Vissa dagar är såklart bättre än andra!
Missförstå mig inte, jag är jätteglad för alla som får barn runt omkring mig och jag är framförallt superstolt över mina egna barn, men d blev som sagt inte som jag föreställt mig!
Jag har varit gravid, jag har fått barn, men jag har inte fött barn (enligt mig) jag har inte ens fått vara med om en förlossning utan jag har sovit mig igenom bägge å sen när jag vakna så hade jag en bebis!
Många jag tar upp detta med säger antingen:
"Men tänk på dom som inte kan få barn alls"
Eller
"Skönt för dej, jag vill aldrig uppleva en förlossning igen"
Nä men ok, jag tycker jättesynd om dom som inte kan få barn, verkligen.
Å ni andra, skaffa inte fler barn då!
Jag kan inte jämföra mig, för detta är mina känslor, något jag verkligen ville uppleva men inte fick. Jag hade inget val!
Jag måste bara få smälta det, hur långt tid det än tar!
Istället för å bli ledsen bytte jag om å sprang årets första runda, vilket alltid får mig att må bättre, för stunden iaf!
Så om jag springer varje gång dessa tankar kommer så är jag snart i superform!:)
Å som sagt, missförstå mig inte, jag är jätteglad för er skull (speciellt dej idag Marlén) jag är bara sjukt jävla avundsjuk också!!


KOMMENTARER


Tack så jättemycket Charlotte, kan ju inte säga att jag förstår hur du känner för det kommer jag aldrig kunna förstå!
Tycker du är stark som går ut och skriver om det, det finns ingen du kan få prata med om dina förlossningar?

Du är en grym mamma!
Kramar

2013-04-19 // 17:40:07
Mormor

Håller med Marlen om att du borde försöka prata med någon om dina tankar . Du har iaf två underbara barn! Tusen kramar 😘

2013-04-20 // 18:53:49

Vissa saker måste man / och får man älta :-) men någonstans där, måste man nog påminna sig själv om andra saker med, som har blivit ännu bättre än vad man kunnat drömma om :-) Du är så stark challe, och har varit så länge ja kännt dig! Detta fixar du med! Kram

Svar: Puss finaste du!!
Challe

2013-04-21 // 21:14:38
Emma

Älskar dig och skickar en stor kram ❤

2013-04-22 // 16:43:08
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :