Superwoman

Jag är lite trött på att se på mig själv på det sättet... Att alltid känna, det bör jag klara, fixa eller orka!
Jag måste sluta ha dessa krav på mig själv, sluta stressa!
Sätt mig ner å ta d lugnt en hel dag, inte göra nånting. Men nej , det går inte.. För då får jag dålig samvete, känner mig lat å dålig!
Ett litet skitexempel. Jag kan gå runt å känna mig stressad en hel förmiddag om jag inte hunnit plocka ur diskmaskinen på morgonen som jg hade tänkt, kan på nått sätt inte slappna av förrens det är gjort!
Skitstört, jg vet!
Men jag tror det är en arbetsskada. Har inte vari såhär innan utan börjat nu när jag går hemma.
Allt ska planeras, göras listor, i rätt tid och direkt!
Märker jag nått som inte är gjort eller som inte finns så måste jag fixa det dirr! Men det är sjukt, jag måste sluta!
Jag tror jag behöver typ ett dygn helt själv inlåst på ett hotellrum med bara massa film å ett stort nattlinne å bara vara!
(vet ni att det sjuka är att när jag skrev detta, den sista meningen här så tänkte jag samtidigt, "ja då skulle jag ha massa tid å planera hur jag ska lägga upp saker etc)
Sluta Charlotte, sluta!
Koppla av å njut av å va hemma!
Stressen, pressen och allt sånt tar vi på jobbet, där jag måste presetera.
Hemma måste jag hitta ett annat sätt å leva!


KOMMENTARER


Anonym

är nog många mammor som känner igen sig, tycker du klarat dej både som husägare o mamma exemplariskt, men tänk ibland att det som inte blir gjort idag finns kvar imorgon, många kramar från mamma ses om en vecka:)

2012-03-29 // 14:56:28
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :