Stackars min lilla pojk

Större delen av dagen har vi tillbringat på barnmottagningen för å reda ut Mattes problem.
Många prover hit och dit, fasthållningar, skrik och gråt varvat med lite lek i väntrummet.
Tillslut efter ett par timmar fick vi en "diagnos"
Mathias lider tydligen av förkylningsastma (aldrig hört talas om innan), därav rosslandet och kräkningarna.
Han har även eksem som bringar sprucken hud, som gjort att ett smultronmärke spruckit på ryggen och blivit inflamerat. Varför bara en sak åt gången liksom?!
Stackars min lilla kille.
När vi sedan fick stå länge på apoteket å vänta tröttna Matte, och jag med för den delen. Hade ingen vagn med mig så min rygg höll vid det här laget på å dö och Matte kunde inte längre va still i min famn.
Besöket där slutade inte så trevligt heller. Ett kvitto på mediciner på ett 4-siffrigt belopp, Jo man tackar.
Inte nog med att han ska dras med sjukdomar, det är dyrt som styrk också.
Men pengar kvittar iofs, så länge han mår bra så mår vi alla bra!
Så nu har vi flera olika saker som ska göras varje dag nu. Bla en inhalator som han ska lyckas andas in ur.
Självklart måste vi hålla stenhårt å tvinga han, inget han gör frivilligt direkt. Och detta är ju inte direkt skoj, inget han vänjer sig vid heller tror jag inte. Iaf inte förrens man kan prata å förklara.
Vi håller alla tummar å tår vi har för att detta ska växa bort med tiden iaf!
Stackars min älskade lilla pojk!!

KOMMENTARER


Men skrutten då:( har hört talas om förkylningsastma förut, hoppas den växer bort på honom. Massa kramar från oss iaf!!

2012-03-26 // 22:29:00

Lille skrutten då!

Olivia har också förkylningsastma och det har de kommit på efter 2,5 års springande där uppe! Fick tuggtabletter som hon ska ta innan läggning vid behov.

Tackar för att jag fick träffa en vettig doktor sist vi var iväg med henne. Kan även berätta att jag har släng ut en hel del pengar på båda flickorna, men det är det värt bara de mår bra.

Hoppas han kryar på sig fort!! Kram

2012-03-26 // 22:53:21
Mormor

Stackars liten kram

2012-03-26 // 23:52:48
Therese O

Brorsan, Martin, hade ju jobbig astma och bråkade jämt när mamma skulle ge honom inhalationen när han var liten. Men efter ett tag lärde han sig att det vart ju så mycket bättre då han fått dosen så ha lugna ner sig, så förhoppningsvis kanske Mattias också kommer på detta, efter ett tag ;) Lycka till iaf! och krya på er.

2012-03-27 // 21:35:58
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :