Småbarnsföräldrar

Kl 21 tyckte både Fredrik och jag att det var läggdags. Trötta efter natten som  var. Så nu ligger vi i varsin säng, på olika våningar kl nio en söndag kväll. Kul förhållande?
Tja, inte direkt ur en aspekt, men det bästa vi kan göra ur en annan synvinkel.
Självklart vill ingen utav oss sova själva och det är tråkigt att inte få ligga å mysa på kvällen. Men å andra sidan är han en piggare, gladare pappa/pojkvän när han kommer hem från jobbet, vilken då kan ge mig lite avlastning. Plus att nätterna är lättare utan han när Matte vaknar så mkt, jag behöver liksom inte ta nån hänsyn.
Så nu har jag 5 nätter i rad själv att ta hand om.
Hoppas å ber till Gud att de blir bättre än de senaste 5 iaf.
Jag vet att det kan bli mkt gnäll här ibland, men d får ni ta, sluta läs annars. Bättre att jag gnäller av mig här än på folk muntligen känner jag.
För vänder inte nätterna snart till det bättre så vet jag inte hur jag ska deala med det.
Känner att jag bara blir surare och surare, mer å mer asocial och framförallt har jag kortare tålamod med allt skrik.
Tänker tankar som man inte borde (vilket jag antar att alla småbarnsföräldrar gör ibland) och låter han bara skrika. Jag vill inte känna så, jag vill känna mig som en glad, pigg och bra mamma dygnet runt.
Läser mkt på nätet om dessa dåliga sömnvanor och har även pratat med bvc om det, men får inga svar. Hade egentligen inte förväntat mig d heller eftersom alla barn är olika. Men vi fortsätter ett tag till å vänder det inte så måste vi hitta på nåt, för detta är ohållbart.
En sak om det vore dåliga nätter ibland, men inte varje natt.
Han är krånglig över lag just nu. Gnällig på dan, ska bli bärd hela tiden, krånglar med maten osv. 6 månaders kris?
Just nu försår jag, så snorig som han e stackarn, men annars...
.
Nä nu är det en ny vecka med nya tag!
Vi hoppas på det bästa med sömn och förkyldning.
Hoppas också på att få vara lite social till veckan å umgås med lite folk!
Nu ska jag dra täcket över hela mig för jag fryser så, och ligga å halvglo på nån dålig film till jag somnar.
Godnatt.

KOMMENTARER


Annika

Urs :( jag lider med dig verkligen. Känner igen mig i det mesta du skriver när det har varit som värst.

Ingen tröst men det kommer bli bättre, de är ju inte små för alltid.

Kämpa på och gör ditt bästa, mer går ju itne :)

2011-09-26 // 07:30:45
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :