Kundvagnskärringar

Det finns något jag har en fobi emot, något som får mig att rysa i hela kroppen.
Det är dessa superegoistiska kundvagnskärringarna i affärer som tror att dom äger världen.
Antingen går dom så sjukt sakta och stannar mitt i gångarna hela tiden eller så är dom vildare än Ferdinand efter att han blivit stucken av biet.
varför detta just nu då?
Jo för igår när jag va på Maxi och när vi va klara så gick vi till dessa runda dörrar som snurrar. Första hålet va fullt så vi väntade till nästa. Vi stod tydligt där å vänta med våran överfyllda kundvagn när vårat hål kommer så kommer en tant ifrån sidan och bara smitter in som en liten vessla.
Alla vet hur trångt det är i dessa och att 2 stora vagnar är tufft att få in på rad.
Men jag gick in och fick parera mimg så gott det gick.
När utgången kommer så går tanten ut å STANNAR mitt i så att ingen annan kommer ut. Och dörren snurrar ju liksom, det går ju inte stå å vänta. Så att min vagn åker (självklart) på hennes hälar.
Och hon vänder sig om å skriker å undrar va fasen jag håller på med.
Jag skiter i argbiggan å ber om ursäkt (fast att det inte va mitt fel)
Hon vänder sig om å traskar argt iväg och Hanna å jag fortsätter gå emot vår bil å börjar prata å vara glada igen.
Då vänder sig tanten om igen å bokstavligt skriker: "Va det så jävla kul å köra på mig eller varför går du å skrattar?, det här är inget å skratta åt, bla bla bla"
Då fick jag nog och förklara för bitterkärringen att allting i världen inte handlade om henne och att man kan skratta åt andra saker än henne, även om hon är jävligt skrattretande. Och att man lite får skylla sig själv osv.
Hon vänder sig om å muttrar högt å kutar ryggen innan hon springer ivär över parkeringen.
Folk tittar på henne (och antagligen mig med) å skrattar.
Helt sjukt.
Dessa kärringar. Vad tror dom att dom är?
Detta gäller ju ca 90 % av sveriges kvinnor i åldern 55-70 år, eller hur?
Det är ju inte så att alla vi andra beter oss fel.
Nä jag har lite svårt för dessa kvinnor, det bara kliar i fingrarna på mig varje gång jag får en sådan framförmig.
Medelålders kvinnor tror att dom äger kundvagnsvärlden!

KOMMENTARER


... och motionsspåren när de attackerar med stavar!

2011-11-21 // 09:29:25
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :