Cash

Hann inte skriva nått igår. Hade besök av finaste Carro hela långa eftermiddagen. Längtar tills bebisarna blir lite större så att dom kan leka med varann =) Sen blev d promenad på d igår me.
Vi försökte tappert åtminstone få dom att ligga bredvid varann å se söta ut, men min lilla kille bara tjurade av å ligga där, men Freja är ju söt=)
Gulligt=)

Idag ska vi bort till Carro igen å ta en sväng ner på stan. Jag ska till banken och sedan boka mig en tatueringstid till hösten.
det finns så mkt jag skulle vilja boka. Tatuering, frissan, massage, ansiktsbehandling osv osv men jag känner inte alls att jag har råd. Nu sitter jag ju inte på pottan med inga pengar alls men jag är van vid att lägga alla pengar på mig själv och bara någon fjuttig lägenhetshyra och inte mkt mer. Nu på kort tid har man hus, barn, bil, lån osv. Det kostar. Plus att man inte blir rik på att gå på mammapenning heller. Alla dom pengar jag får in på det varje månad går direkt in på andra konton, till lån, räkningar osv. Sedan har jag inget att leva på. Nu är det inte heller så farligt men jag får alltså inte in några pengar som jag kan "slösa" bort längre i skillnad emot när man jobbar.
Jag får helt enkelt prioritera vad jag vill göra. tatutering ska bokas, blir till hösten iaf. sen ska det köpas lite nya kläder både åt mig å pojken med. Sen får vi se om man kan få sig en frisörtid me:)
Jag skriver som om jag vore fattig och går på knappra pengar hela tiden men så är verkligen inte fallet. Därimot är skillnaden påtaglig nu emot hur det va förut. Dags att sätta sig in i det nu och sluta slösa och leva det liv jag gjorde förut. Det går inte heller att bara plocka ur sparkontot om man känner för det heller. Inte så konstigt iofs då vi som sagt köpt hus, massa nya möbler, en ny bil, skaffat barn, å ja.. det räcker väl =) Katten me ja, katten :)
All kred åt alla som går på studielån eller knappa pengar, det är en konst kan jag tänka mig. Man lär sig väl, men för mig är bara denna lilla omställningen en konst.

Idag är dessutom lillen med i kt, såhär ser den annonsen ut.

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :