Seperationsångest

Hela helgen har jag varit ledig och jag känner mig rastlös och längtar tillbaka till jobbet imorgon så att jag får någonting vettigt att göra.. å jag har varit ledig i TVÅ dagar.. hur ska de gå å vara ledig sen då? Jag tror jag börjar få seperationsångest från Max.. De senaste 2 1/2 året har den restaurangen varit min lilla baby. Jag har tillbringat otaliga timmar där nere och lagt ner en hel del möda och energi. Och hur tungt det än börjar kännas att gå där nere å bara att stå upp så känns det ändå jobbigt att bli ifrån det helt.
Kanske låter dumt men så är det:) Kanske är som vilket jobb som helst när man ska gå hem, men samtidigt så tror jag inte det. Jobbet som rc på max är inte bara ett jobb, det blir mer som en livsstil.
3 pass kvar nu och jag kommer sakna alla underbara människor som jag jobbar med massor! Även om jag träffar er ändå så kommer det inte bli på samma påtagliga sätt.. Mitt jobb må vara slitigt och man må va trött på det ibland, men det ger en så mkt tillbaka att det i slutändan alltid är värt mödan!
Men ja, nu kommer det ju en ny bebis istället.. är nog tiden innan bebis kommer som kommer bli jobbig.. bara gå hemma och trampa. sen när bebis kommer så kommer det bli helt annorlunda tror jag.....

Köper mer och mer saker till den lilla nu. Har varit på Ikea idag och inhandlat lite smått och gott till. Så snart kan jag börja göra iordning rummet där uppe. Känns bara lite tidigt än. När jag kommer hem ifrån viken så kan jag börja med det är tanken.
det pratas mkt barn nu också. det är namn som ska diskuteras fram bl a , men det är roligt.
Nu ser vi bara fram emot att hon/han kommer på riktigt!!
Nu ska jag avsluta min lediga helg med att styra lite hushållssysslor och klippa håret på min man!

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :