Mamma om några dagar? Hjälp....

Godmorgon vänner!
Natten har varit bra faktiskt. Endast 2 gånger har jag varit uppe på hela natten, det är riktigt bra det! Skönt!
Mindre skönt var det när man vakna och det är -23 grader ute, vilket medför att värmepumpen inte fungerar, vilket betyder kallt i huset, brrrrr..........
Älskade gick ner och tände en brasa och nu har vi precis käkat lite frukost och försöker få upp värmen lite!
Det blir antagligen inte alls många knop utanför dörren idag utan jag tror vi stannar inne.
Idag ska jag ta tag i att packa bb väskan, känns som om att det är lika bra att ha det klart. Även om det är en liten del och kanske inte alls tar så lång tid så är det nog en trygghet att ha den klar.
Nu är bara frågan vad vi ska packa i denna väska. Ska reka lite på nätet och se vad det finns för olika listor.
Igår när vi handla handlade vi med blöjor hem, både storleken 2-4 kg och 3-6 kg. Libero fick det bli! Det kommer nog bli kanon!
Och nu känner jag mig förberedd och redo, iaf praktiskt, för att bebis ska komma. Dags att börja förbereda sig i huvudet nu med. Jag kan vara MAMMA om några dagar.....
Det är en läskig men ändå underbar känsla. Jag tror inte riktigt att man kan vara förberedd hur mkt man än läser och lyssnar och försöker innan. När bebis väl är där så blir man nog en helt annan person som är i en helt annan sits än vad som väntat...
Spännande!!

KOMMENTARER


mamma

ja livet förändras,om några dagar är du mamma för resten av ditt liv,kommer att bestå av både glädje och bekymmer och oro men dina barn kommer alltid att komma i första hand i fortsättningen men glädjen är störst-de kommer ge dej många härliga stunder,kram mamma

2011-02-20 // 09:58:33
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :