Vikten

Jag som sa att jag klarade mig ifrån att gå upp så mkt under graviditeten. Ack så fel jag fick. Hade +11 kilo sista gången jag vägde in mig hos barnmorskan. Men när vi vägde in mig på bb hade jag +22 kg (!) Lika mkt som jag gått upp på 38 veckor innan hade jag alltså gått upp sista 4 veckorna. Herrejisses.
Inte undra på att jag kände mig uppsvullen å dan i varenda kroppsdel.
Kändes tungt iaf, +22 kilo. Sjukt mkt.
Men redan nu, 1 vecka senare, är 12 kilo av dessa borta. Skönt att det visar sig så väl iaf. Bebis ute och allt med den, sen antar jag att svullnaden börjar lägga sig och alla vattenfyllda kroppsdelar börja tyna bort. Mina vrister, knän och armbågar börjar återigen ta form och så snart magen läkt kan jag börja träna bort resten av kilona.
Tills dess blir det så långa promenade jag orkar med. Dra vagnen för uppförsbackar va jobbigt då detta också tar på magen, vilket inte är bra ännu.
Det är så mkt mer man använder magen till än va man tror, nu när man inte kan använda dom så märks det så sjukt tydligt, man använder magen till ALLT!

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :