Gnäll

Börjar sakta men säkert känna av alla dåliga sidor av att vara gravid. Mina ljumskar ger sig inte alls, utan blir värre istället. det är tydligt att jag inte orkar prestera och leverera i samma tempo lång tid på jobbet längre, det är tråkigt. Två dagar irad nu har vi haft galet mkt å göra å jag har stått upp konstant i ca 9 timmar bägge dagarna. Men efter bara några timmar känns det som om jag ska gå sönder. Och inte minst när jag sätter mig ner efter dessa pass och sedan försöker resa mig upp - det e kört. Igår när jag kom hem gjorde det så ont i kroppen på mig att jag trodde att jag skulle börja gråta, usch det va jobbigt. Fick lägga mig i ett varmt bad och koppla av lite. Fasade lite för idag men det har gått bättre. Stödbälten is the shit! Funkar bra...
Och ja ja ja jag vet att jag borde ta det lugnt men jag tycker inte det är kul. jag kan inte gå på jobbet och köra på halvfart eller be någon annan göra något åt mig, det är inte kul!!
Men men nu är det 3 veckor kvar att köra, sen ska jag vila. Denna vecka är tuff, nästa vecka mkt lättare..
det är inte bara kroppen och värken och ljumskarna som tynger mig, utan även sura uppstötningar och konstant andfådhet...
Men slutgnällt, det funkar bra. Jag vet ju att det inte är så länge kvar. Plus att foglossning är ju inte farligt och det enda som blir värre av att jag överanstränger mig är ju att jag får ondare och det får jag väl ta nu då. Man kan ju inte göra någonting åt det utan det är bara köra på.
Exempel på vad man själv kan göra kommer här:
  • Gå med korta steg i lugnt tempo och vagga gärna som en anka när du går.  HAHA
  • Undvik om möjligt trappor. Ta hissen.
  • Stå med tyngden jämt fördelad på båda fötterna.
  • Sitt ner när du tar på dig strumpor, skor och byxor.
Roliga saker ju.
Har även läst att dessa problem kan sitta kvar i 6 månader efter födsel.. Usch.. Peppar peppar för att vi slipper d..
Imorrn får vi besök av Fredriks syster med familj. Så nu ska jag nog plocka iordning lite här så att det blir lite ordning.

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :